Bayrak, bir ülkenin bağımsız olduğunu simgeleyen ve bu ülkenin çatısı
altında yaşayan insanların benimsedikleri renkli kumaşa verilen addır.
Bağımsız olan her ülkenin kendine özgü bir bayrağı vardır. Kimi zaman
direklere asılı olarak gördüğümüz bayraklar yarışma, bayram vb.
Organizasyonlarda sade olarak kullanılabilmektedir.Bayrağın kökeni “batrak” kelimesinden gelmektedir. Bunun nedeni ise
eski İmparatorluklarında fethedilen bir yere “burası artık bizimdir, biz
aldık, biz fethettik.” mesajını vermek amacı ile mızrak uçlarındaki
bayraklar toprağa batırılırdı. Daha sonra kelimedeki “t” harfi
yozlaşarak “y” hâline gelmiştir.
Bayraklar sadece bir ülkeyi temsil etmezler. Kimi zaman bir parti, grup, toplantı, çağrı, reklam amaçları ile de bayraklar yaptırılmaktadır.
Bayrakları ticari amaç ile üretip satışını yapan ve bayrak tedarikçisi olarak nitelendirilen kişilere ise “bayrakçı” denilmektedir. Bayrakçılar bu işi ticari amaçla yaparlar. Ne kadar göz önünde olmasa da bayrakçılık mesleği günümüzün neredeyse “olmazsa olmazları” arasında yerini almayı başarmıştır. Çünkü aslında fark edemesek de ( göz alışkanlığı ) çoğu yerde bayraklar vardır. Bayrak yukarıda da belirttiğimiz gibi illa bir milleti veya bir ülkeyi temsil etmez. Reklam yapma amacı ile de insanlar bayrak kullanabilir. Bayrakçılık mesleğinde herkes yer alamaz çünkü gerçekten çok ciddiyet, hassasiyet ve büyük bir el becerisi gerektiren bir iştir. Sadece baskıdan ibaret değildir. İşleme ve nakış sanatları ile de birleşince el becerisi, ortaya kimi zaman çok büyük mânevi değerleri olan ve anlamlı bayraklar çıkabiliyor. Onun için herkesin bayrakçılık sektöründe yer alması mümkün değildir.
Bayrakçılar, bayrak imalatı yaparken kalitesiz ve sıradan kumaşlar kullanırlar ise bu, kalitesiz işçi ve kalitesiz işçilik olarak nitelendirilir. Bilhassa diğer sektörlere göre bayrakçılık sektörü resmi ve büyük kuruluşları temsil edeceğinden dolayı kalitesiz malzeme kullanılması bayrağı imal eden kişinin işçiliğine ve mesleğine gölge düşürebilir.
Sektörün lideri olan bayrağın hemen arkasından ise bir diğer öncü olan “flama” gelmektedir. Günümüzün vazgeçilmezi, ticari anlamda olmazsa olmazı olan reklamlar, her zaman radyo, televizyon, gazete, internet gibi araçlarla yapılmayabilir. Bu sırada devreye flamalar girmektedir. Flama da bayrak gibi bir kumaştır. Kumaştan imal edilir ve titiz bir işçilikle hazırlanır. Flamalar bayraklara göre daha küçük çapta, daha hafif olmaktadır. Fakat günümüzde bayraklar yerine flamalar sadece bayram ve özel günlerde baskısı yapılıp kullanılmaktadır. Reklam amaçlı flama kullanımı ise yok denecek kadar azdır. Yani işin özeti şu şekildedir; Bayrak hem kaliteli hem ucuz hem de ebatları büyük olabilir ve istenilen her türlü baskı sığdırılabilmektedir. Fakat flama sadece marka logosu, marka ismi, ülke ismi ve kısa yazılar için idealdir.
Bayraklar sadece bir ülkeyi temsil etmezler. Kimi zaman bir parti, grup, toplantı, çağrı, reklam amaçları ile de bayraklar yaptırılmaktadır.
Bayrakları ticari amaç ile üretip satışını yapan ve bayrak tedarikçisi olarak nitelendirilen kişilere ise “bayrakçı” denilmektedir. Bayrakçılar bu işi ticari amaçla yaparlar. Ne kadar göz önünde olmasa da bayrakçılık mesleği günümüzün neredeyse “olmazsa olmazları” arasında yerini almayı başarmıştır. Çünkü aslında fark edemesek de ( göz alışkanlığı ) çoğu yerde bayraklar vardır. Bayrak yukarıda da belirttiğimiz gibi illa bir milleti veya bir ülkeyi temsil etmez. Reklam yapma amacı ile de insanlar bayrak kullanabilir. Bayrakçılık mesleğinde herkes yer alamaz çünkü gerçekten çok ciddiyet, hassasiyet ve büyük bir el becerisi gerektiren bir iştir. Sadece baskıdan ibaret değildir. İşleme ve nakış sanatları ile de birleşince el becerisi, ortaya kimi zaman çok büyük mânevi değerleri olan ve anlamlı bayraklar çıkabiliyor. Onun için herkesin bayrakçılık sektöründe yer alması mümkün değildir.
Bayrakçılar, bayrak imalatı yaparken kalitesiz ve sıradan kumaşlar kullanırlar ise bu, kalitesiz işçi ve kalitesiz işçilik olarak nitelendirilir. Bilhassa diğer sektörlere göre bayrakçılık sektörü resmi ve büyük kuruluşları temsil edeceğinden dolayı kalitesiz malzeme kullanılması bayrağı imal eden kişinin işçiliğine ve mesleğine gölge düşürebilir.
Sektörün lideri olan bayrağın hemen arkasından ise bir diğer öncü olan “flama” gelmektedir. Günümüzün vazgeçilmezi, ticari anlamda olmazsa olmazı olan reklamlar, her zaman radyo, televizyon, gazete, internet gibi araçlarla yapılmayabilir. Bu sırada devreye flamalar girmektedir. Flama da bayrak gibi bir kumaştır. Kumaştan imal edilir ve titiz bir işçilikle hazırlanır. Flamalar bayraklara göre daha küçük çapta, daha hafif olmaktadır. Fakat günümüzde bayraklar yerine flamalar sadece bayram ve özel günlerde baskısı yapılıp kullanılmaktadır. Reklam amaçlı flama kullanımı ise yok denecek kadar azdır. Yani işin özeti şu şekildedir; Bayrak hem kaliteli hem ucuz hem de ebatları büyük olabilir ve istenilen her türlü baskı sığdırılabilmektedir. Fakat flama sadece marka logosu, marka ismi, ülke ismi ve kısa yazılar için idealdir.
Yorumlar
Yorum Gönder